بلاگ آموزشی

دسته بندی مطالب

جدیدترین مطالب

درباره چاپ دیجیتال کاشی و سرامیک

 


انقلاب در صنعت چاپ سرامیک

خداحافظی چاپ روی سرامیک با تکنیک سیلک اسکرین، در تزئین سطح سرامیک با استفاده از چاپ سیلک اسکرین، انتقال هر رنگ بصورت جداگانه و با استفاده از غلتک و یا توری‌های مخصوص را شامل می‌شد. چاپگرهای دیجیتال جوهرافشان سرامیک اولین بار در اواخر قرن بیستم ظاهر شد اما بیش از یک ماه طول کشید تا این فناوری به بلوغ رسید. دستگاه چاپ فلت بد یک مدل دستگاه چاپ سرامیک می باشد.

در صنعت تولید کاشی و سرامیک، چاپ آخرین مرحله‌ی فرآیند تولید است. پس از فشرده‌سازی (قبل از قرار گرفتن در کوره) خاک با استفاده از لغاب به رنگ سبز درمی‌آید و خشک می‌شود. در حال حاضر بیش از ده هزار خط کوره (منطبق بر تکنولوژی چاپ مخصوص به خود) در جهان وجود دارد.

 

چاپ جوهرافشان کاشی ‌های سرامیکی

تئوری و تعریف جوهرهای سرامیک مختلف و تکنولوزی های چاپ جوهر افشان کاشی‌های سرامیکی، مشکلاتی که تکنسین‌ها و کارخانه‌ها با آن روبه رو می‌شوند و نگاه کلی به محصولات پرینترهای جوهرافشان توسط شرکت نوین تاک.
از زمان اولین نمایش ماشین چاپ کاشی در سویسما در اسپانیا در سال ۲۰۰۰ یک تحول تکاملی در ماشین‌های الکترونیکی و مکانیکی، جوهر، مرکب و مواد شیمیایی به وجود آمده است. البته که رقابت سختی بین شرکت‌ها مختلف درحال افزایش است. یادداشت: امروزه ماشین آلات به طرز چشمگیری پیشرفت کرده اند و با دوازده رنگ جوهر کار می کنند و کاشی ها با سرعت ۱۰۰ متر در دقیقه آماده می‌شوند. یکی از تولید کنندگان ۳۰۰۰ ماشین در پنج قاره نصب کرده است. این شرکت ها بسیار در زمینه‌ی تحقیق و توسعه متمرکز هستند.
در حال حاضر چندین شرکت در زمینه‌ی تولید ماشین‌های جدیدی که قادر به چاپ کاشی‌ها به صورت ۲۴ ساعته و با سرعت ۳۰-۵۰ متر در دقیقه (بازده ۱۰۰۰-۱۵۰۰ متر مربع در ساعت) با هم در رقابت هستند. دستگاه‌های چاپ جوهر افشان کاملا در خطوط لعاب قرار می گیرند و کارایی را بهبود می بخشند. آنها می توانند تا ۱۰۰۰عدد نازل داشته باشند و با ۶جوهر مختلف با رزولوشن ۱۰۰۰ dpi کار کنند (برای بیشتر کاشی‌ها ۲۰۰-۳۰۰ dpi کافی است). با این حال مهم ‌ترین ویژگی انعطاف‌ پذیری شگفت‌ انگیز این دستگاه‌ ها (دستگاه چاپ فلت بد) است. ماشین‌های مختلفی برای چاپ دیجیتال با ویژگی های مختلف در دسترس هستند که میتوانیم مزایا را درباره‌ی آنها برشماریم:

– ثبات مطلق تصاویر
– کاهش شدید استفاده از جوهر و درپی آن کاهش ذخایر خمیرها
– حذف صفحات، صفحات غلتکی، غلتک‌های سیلیکونی، دستگاه‌های حکاکی و غیره. آزمایش آسان‌تر با هزینه‌ی کمتر
– پتانسیل عالی برای باز تولید سنگ‌های طبیعی و به طور کلی نقاشی‌ ها
– زمان کم‌تر برای تغییر طرح و رنگ
– سازگاری بهتر چاپ‌ها زیرا ذخیره سازی و کنترل تمام پارامترهای چاپ آسان تر است.
– چاپ سطوح برجسته تا لبه‌ها
– قابلیت دستیابی به کیفیت بالای تصویر
– کوتاهی مسیر رسیدن ایده به محصول با چاپ جوهر افشان

مزایای بیشتری نیز وجود دارد اما باید بپذیریم که چاپ دیجیتال همیشه نمی تواند جایگزین روشهای سنتی باشد خصوصا در مواردی که به ضخامت بیشتری از چاپ نیاز داریم یا در مواردی که به رنگ بسیار شدید در سطح احتیاج داریم. این زمینه درحال توسعه است بنابراین ما می توانیم انتظار بهبود و کاهش بیشتر هزینه ها را داشته باشیم زیرا فناوری جوهر افشان هنوز هم در حال تکامل است (پس از غلبه بر مشکلات اولیه). فناوری جوهر افشان در حال حاضر در حال گسترش است در حال تلاش برای استفاده با انواع کاشی می‌باشد و البته جنبه فناوری نیز به خودی خود علاقه بیشتر توسعه دهندگان را برانگیخته است.

تکنولوژی چاپ جوهرافشان

در چاپ دیجیتال هیچ تماسی با سطح کاشی وجود ندارد. این دستگاه (دستگاه چاپ فلت بد) بر اساس یک دستگاه پیزوالکتریک ساخته شده است که با استفاده از ولتاژ باعث تغییر شکل قطره می شود. محبوب ترین سیستم رنگ استاندارد شناخته شده CMYK است. این کلمه اختصاری برای رنگهای آبی، قرمز، زرد و سیاه است. در سیستم CMYK جدایی سیاه شامل جزئیات است ، بنابراین “صفحه کلید” نامیده می شود. آبی، قرمز و زرد با درصد های مختلف با هم همپوشانی دارند و باعث ایجاد رنگ ها در شکل زیر می شوند. آنها در ۱۰۰٪ هر رنگ دهی با هم همپوشانی دارند و قهوه ای بسیار تیره تولید می کنند ، به همین دلیل از جوهر سیاه اضافی استفاده می شود.

 

بسته به اینکه ۳، ۴ یا۶ مرکب در دستگاه وجود دارد، از روش تشخیص رنگ خاصی برای جداسازی رنگها در تصویر اصلی استفاده می شود تا یک صفحه برای هر یک بدست آید.

پاشش در زمان نیاز

سازوکار این تکنولوژی به شرح زیر است: جوهر به‌دست آمده از تعلیق رنگدانه های ریز اضافی در دمای مناسب و با گرانروی مناسب، از مخزن اصلی به مخزن اصلی دیگری می رود که کوچکتر است و دارای نازل پاشش است. جوهر از یک نازل متصل (با قطر داخلی ۰.۰۴ میلی متر) به هدف پاشیده می شود (فاصله آن می تواند از چند میلی متر تا ۱سانتی متر متغیر باشد). عنصر پیزوالکتریک می تواند با جوهر یا خارج از مجاری که جوهر در آن جریان دارد تماس داشته باشد (بسته به اینکه از مایع دارای قطبیت تشکیل شده باشد (مانند آب) یا نه). از آنجا که عنصر پیزوالکتریک تا حدی تغییر شکل می یابد که با توجه به ولتاژ ورودی یک کامپیوتر می تواند شکل موج را به چاپ برساند و اندازه ، سرعت و فرکانس قطره را کنترل کند. ماشین آلات موجود ازتولید کنندگان مختلف بسته به وضوح مورد نیاز از فرکانسهای مختلف استفاده می کنند.

 

اسپری در زمان نیاز

این فناوری به جای پاشش از اسپری استفاده می کند. مخزن اصلی به یک لوله مویرگی ارتعاشی متصل است که اسپری جوهر را اسپری می کند. با کنترل فرکانس ارتعاشات زمان ما یک مخروط چاپی بدست می آوریم که در آن شدت رنگ را می توان کنترل کرد. بنابراین این فناوری “Flatjet” نیز نامیده می شود. در انواع اسپری ، قطره ها از لوله مویرگی با فرکانس ۱۰۰۰ در ثانیه خارج می شوند. قطر داخلی نازل ها در حدود ۰.۵ میلی متر است بنابراین جریان جوهر بیشتری وجود دارد (حدود ۴۰ میلی متر مکعب در ثانیه) این حدود ۲۵ برابر بیشتر از سیستم پاشش است. علاوه بر این ، این دستگاه می تواند از جوهرهایی با ذرات حداکثر ۱۰ میکرون ، یعنی ۱۰ برابر حداکثر اندازه مجاز توسط ماشین های دیگر استفاده کند. یک مزیت مرتبط در اینجا این است که رنگدانه ها در هنگام پاشش ثبات بهتری نشان می دهند زیرا می توان آنها را ریز ریز کرد.

 

پاشش در سایزهای مختلف

یک شرکت فناوری را تولید کرده است که قطره هایی با اندازه های مختلف از همان نازل تولید می کند. این بسته به اندازه قطرات ، شدت های مختلف رنگی تولید می کند (طیف‌های مختلف خاکستری). در حالی که تقریبا تمام تولیدکنندگان ماشین های چاپی دیجیتال از فناوری همان قطره استفاده می کنند ، این فناوری مزایای اساسی را دربر دارد. قطره هایی که اندازه های مختلف دارند با تغییر فرکانس و طول پالس ها که بر عنصر پیزوالکتریک فشار می آورند ، بدست می آیند. به عنوان مثال یک نازل استاندارد می تواند یک قطره را با حجم ۶ میلی لیتر هدف قرار دهد یا یک دنباله ۷ قطره را با حجم ۴۲ میلی لیتر متمرکز کند در حالی که این فناوری می تواند همین کار را در دو قطره انجام دهد. کیفیت بالاتر رنگ در حالی امکان پذیر است که در عین حال سیستم از شدت رنگ پایین با تعریف کمتر پشتیبانی می کند. با همپوشانی قطره ها با رنگهای مختلف می توان جلوه های مختلف رنگی را بدست آورد (ایجاد طیف چشمگیر از تن ها و رنگ ها). علاوه بر این ، از آنجا که تغییرات در حجم پاشش مربوط به رقیق بودن جوهر است ، فقط به چند جوهر نیاز است (باعث انعطاف پذیری دستگاه می شود).

 

دوام رنگ

جوهرها باید دارای دوام باشند. تغییر در هر پارامتر می تواند بر رنگ ، شدت و کیفیت تأثیر بگذارد. یک جنبه اصلی برای حفظ تراکم، ویسکوزیته و پارامترهای کشش سطحی جوهرها ، نگه داشتن آنها در دمای ثابت است. در موارد، از جمله تعلیق ذرات و ترکیبات آلی فلزی هم برای حلال های آلی و هم برای آب ضروری است. در بعضی از ماشین آلات کل مخازن جوهر در دمای ثابت نگهداری می شوند در حالی که در بعضی دیگر فقط ذخایرهای کوچک نازل یا فقط خود نازل‌ها هستند. جوهرها به طور مداوم هم‌زده شده و به‌صورت چرخه‌ای از مخزن اصلی به محفظه‌های کوچک و در بعضی موارد نازل می‌روند و دوباره به مخزن اصلی برمی‌گردند. همیشه یک روش شستشو وجود دارد و مراحل آن همه بدون هیچ گونه وقفه‌ای در روند چاپ برنامه‌ریزی شده است.

 

محصول

تولیدکنندگان پاشش ۳ سر از ابتدای تاسیس خود از تجهیزات جوهر افشان استفاده کرده اند و ما می توانیم استفاده از این فناوری در آینده را نیز پیش بینی کنیم. تولید کنندگان می توانند با استفاده از ۳ ، ۴یا ۶ رنگ اساسی ساخته شده از رنگدانه های سرامیکی معمولی و بسیار ظریف و پایدار برای این دما ، کاشی و پانل هایی با هر اندازه با کیفیت برای عکاسی ایجاد کنند. فقط با جوهر افشان می توان چاپ را روی دانه‌های فریت قرار داد زیرا این کار بدون تماس انجام می شود. جلوه های شگفت انگیز را می توان با رنگ های نیمه شفاف به دست آورد. برای پاشش سوم، جوهر افشان یک فرصت عظیم برای پس انداز برای تولید در صورت تقاضا است.
برای کاشی‌های یک رو پخت، ما جلوه های جدیدی ایجاد کرده ایم که کیفیت جدیدی را در بازار ایجاد میکند. سالهاست که برای کاشی های شیشه ای از جوهرهای محلول استفاده می شود. جوهرهای محلول ، ساخته شده از نمک های محلول ، می توانند به بدن سبز یا لعاب سبز نفوذ کنند ، بنابراین پرداخت بدون از دست دادن رنگ یا کیفیت می تواند انجام شود. در حالی که طبیعی است کیفیت بهتر برای رنگدانه های سرامیکی وجود داشته باشد این لایه بسیار نازک و بدون محافظ بیش از لعاب نمی تواند در برابر صیقل مقاومت کند. بنابراین می‌توانیم فرآیند جوهر‌افشان را با استفاده از جوهرهایی از نمک‌های محلول و آن‌هایی که با استفاده از رنگدانه‌های سرامیکی سنتی با دستگاه‌های چاپ غلتکی استاندارد ترکیب می شوند ترکیب کنیم تا جلوه‌های زیبایی‌شناختی با ارزشی بدست آوریم.

 

رنگ و لعاب

اولین جوهرهایی که برای چاپ جوهر افشان استفاده می شد ، ترکیبات آلی فلزی بود زیرا همه برنامه ها به یک سیستم بهینه با ویسکوزیته کم، کشش سطح متوسط، ظرفیت پوشش رنگ بالا و حلال‌های غیرسمی نیاز داشتند.
دستگاه های چاپ جوهر افشان با ۳، ۴ یا ۶ رنگ اساسی کار می کنند و با استفاده از این رنگ‌ها بقیه رنگ ها ساخته می‌شود. اما این هدف به طور کامل محقق نشده است. در حالی که در سال های اخیر ما لعاب ها و بدنه های سازگار با محیط زیست را که ثبات رنگ بالا دارند مطالعه و توسعه داده ایم ، برخی از رنگ های خاص دست نیافتنی است. در سرامیک ها باید با فقدان یک سرخابی واقعی یا یک سیاه واقعی روبرو شویم ، اغلب باید به مخلوط رنگ های دیگر متوسل شویم. با این حال ، رنگ های جدید ارگان فلزی نویدبخش هستند ، طیف گسترده ای از رنگدانه ها با اندازه ذرات کمتر از ۱ میکرون وجود دارد. علاوه بر این ، ما همچنین نیاز به تحقیقات بیشتری داریم زیرا تعاملات بین رنگدانه هایی که دارای ساختارهای مختلف بلوری هستند ، بسته به شرایط سوزاندن و ظرافت ذرات ، می توانند رنگ های مختلفی ایجاد کنند.
رنگدانه ها وقتی ذرات خیلی ریز باشند می توانند قدرت رنگ‌دهی خود را از دست دهند زیرا سطح افزایش یافته، ساختار بلور را در معرض حمله شیمیایی لعاب و اجسام قرار می دهد. تاکنون نتایج دلگرم کننده بوده و طیف وسیعی از رنگدانه ها در دسترس هستند که بدون ته نشینی، گرفتگی نازل و با خاصیت رنگی خوب کار می کنند (حلالها نباید در حین استراحت نازل ها را خشک کرده و مسدود کنند اما در عین حال باید چند ثانیه بعد از استفاده تبخیر شوند) این مشکلات با اتخاذ مجتمع های فلزات مرکب از چند جز محلول با تکنولوژی مرسوم جوهر مایع (رنگ های مورد نیاز در هنگام پخت کاشی تشکیل از اکسیدهای مربوطه) حل شده است. ثابت شده است که این راهی برای تولید جوهرهای بسیار پایدار و بدون ذرات جامد است.
حلال ها بر فرم دهی قطرات تاثیر دارند. بعنوان مثال برخی از شرکتها مخلوطهای آب و مشتقات پارافین یا گلیکول را پیشنهاد می دهند (در حالیکه ترکیبات آلی فلزی محلول حاوی کبالت ، کروم ، روتنیم ، طلا و غیره). این روش مزایای زیر را ارائه می دهد:
-بدون خطر گرفتگی نازل
-ثبات در هنگام ذخیره سازی
-تمیز کردن آسان ماشین های چاپ
-پاشش یکنواخت قطرات روی کاشی ها هنگام نفوذ به بدنه سرامیک
-امکان نمایان شدن رنگها با درجه شفافیت بالا که باعث ایجاد جلوه های ناهمگن سایه ای جذاب می شود.

یک مشکل این است که انتقال عناصر رنگی شدت و کیفیت رنگ را کاهش می دهد. برای غلبه بر این مشکل جوهر با رنگدانه های سرامیکی مخلوط با حلال در دسترس است. در این حالت پراکندگی گرانول هایی با چگالی ۳-۴برابر بیشتر از حلال داریم. تولیدکنندگان به دنبال حداکثر پایداری ، بدون ته نشینی هستند (نه تنها در هنگام ذخیره سازی بلکه در تمام قسمت های دستگاه که همزنی مکانیکی انجام نمی شود). اندازه ذرات رنگدانه به طور معمول کمتر از ۱ میکرون است و مواد تعلیق شده با استفاده از حلال های قطبی آلی (اترها و استرهای گلیکول) با مواد افزودنی ساخته می شوند تا خواص خیس کنندگی آنها را بهبود بخشند. این روش مزایای زیر را ارائه می دهد:

– کیفیت بالای تصویر به دلیل اینکه رنگدانه به سطح کاشی نفوذ نمی کند
– تولید رنگی که به طور کلی مستقل از لعاب مورد استفاده است
– شدت رنگ بیشتر با امکان ایجاد طیف وسیع تری از سایه ها

مشکل درآوردن رنگ های اصلی به طور دقیق برای کسانی که وظیفه بازتولید تصویر را دارند مسئله ای دائمی است. برای کاشی و سرامیک ، این چالش پیچیده‌تر است زیرا چاپ در کوره ای بین ۹۰۰-۱۲۰۰ درجه سانتی گراد انجام می‌شود و بنابراین شامل پدیده شیمیایی یا فعل و انفعالات حالت جامد است که پیش‌بینی و کنترل آن آسان نیست.

به احتمال زیاد مهمترین جنبه استفاده از چاپ جوهر افشان دیجیتال در مکانیک آن روی خود خط شیشه نیست. بلکه این منطقی سازی است که باید برای تنظیم فرآیند چاپ اتفاق بیفتد تا بتواند با وجود تمام مشکلات پیچیده تنظیم ماشین ، جوهر ، رنگدانه ، لعاب و پاشش ، تصویر دیجیتال اصلی را به طور دقیق بازتولید کند. بنابراین جای تعجب نیست که در یک مرکز تولید به ترکیبی از تخصص های خاص نیاز است: نرم افزار ، سخت افزار، گرافیک ، تولید سرامیک و تخصص های مهندسی سرامیک.


چاپگر گاما از Durst

دورست از تکنولوژی کلاسیک جوهر افشان CMYK بدون تماس استفاده می کند. چاپگرهای گاما امکان چاپ تا ۱۲۰۰ متر مربع در ساعت با حداکثر وضوح ۹۲۴dpi (با نرم افزار مناسب) را فراهم می کنند. جوهر چاپگرهای جوهر افشان گاما می توانند با همان لعاب های مورد استفاده در تجهیزات چاپ سنتی کار کنند و به شرایط محیطی حساس نیستند.

 

چاپگرهای دیجیتالی DWD ۰۶۵ SACMI

فناوری دکوراسیون انتخاب شده توسط ساکمی “Flatjet” است. این می تواند یک روش “اسپری در صورت نیاز” در نظر گرفته شود زیرا یک مخروط قطره روی سطح کاشی ها پاشیده می شود. در این حالت سمت باز لوله مویرگی آزاد است و در صورت تحریک توسط دیسک پیزوالکتریک می تواند لرزش داشته باشد در حالی که طرف دیگر آن به مخزن متصل است. شدت رنگ ناحیه چاپ شده را می توان با تغییر زمان ارتعاش دیسک پیزوالکتریک کنترل کرد. بنابراین می توان در صورت لزوم، با استفاده از مقادیر بیشتری از رنگ نسبت به روش افت تقاضا، چاپ کرد. علاوه بر این نازل های چاپگر دیجیتال Sacmi دارای قطر ۵۰۰ میکرون هستند در حالی که چاپگرهای دیگر که از فناوری تقاضا استفاده می کنند دارای قطر ۴۰ میکرون هستند. بنابراین می توانیم از رنگدانه های آسیاب شده معمول در آب استفاده کرده و با مقدار بیشتری رنگ در واحد زمان چاپ کنیم زیرا جریان رنگدانه حدود ۲۵ برابر بیشتر از چاپگرهای جوهر افشان معمولی است. چاپگر دارای واحدهای چاپی مستقل، یکی برای هر رنگ است و بسته به نیاز ، تعداد واحدها از ۳ تا ۶ متفاوت است. یک واحد پانل برای کنترل و کالیبراسیون وجود دارد. در هر واحد چاپ فاصله بین نازل های پشت سر هم ۲.۵۴ میلی متر است، بنابراین برای داشتن ۵۰ نازل در هر اینچ (۵۰dpi) به ۵ ردیف نازل مبهم نیاز است.

 

Cretaprint

در سیستم چاپ جوهر افشان CretaPrinter ، جوهر حتی در فضای داخلی (درون دیواره های مواد پیزوالکتریک) در حرکت است. با استفاده از این فناوری می توان با جوهرهای تا ۱۰۰ cps ویسکوزیته در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد کار کرد (در مقایسه با ۲۰ cps سیستم های فعلی). این واقعیت باعث شده CretaPrinter اولین راه حل موجود باشد که امکان استفاده از جوهرهایی با محتوای بالاتر ذرات اکسید کننده و در نتیجه جوهرهای با شدت رنگ بالاتر را فراهم کند. CretaPrinter می‌تواند با قطره هایی با حجم متفاوت (حالت Greyscale) کار کند ، در حالی که در بقیه سیستم ها قطرات تولید شده همیشه یک اندازه است (حالت Binary). در نتیجه تصاویر پیکسلی شده می شود و درجه بندی یکنواخت رنگ بدست می آید. بین ۳ تا ۸ میل برداشت می تواند برای هر دستگاه با عرض برداشت در ضرب های ۷۰ میلی متر تا حداکثر ۱۱۲۰ میلی متر انتخاب شود.

 

CreaDigit با سیستم سرامیک

چاپگر پیزوالکتریک که می تواند مونتاژ شود و می تواند همزمان با واحدهای Rotocolor کار کند. غلتک های سیلیکونی می توانند ۸۰۰ پیکولیتر را در هر نازل منتقل کنند در حالیکه جوهر افشان ها می توانند حدود ۶۵ پیکولیتر را در هر نازل منتقل کنند ، بنابراین بسته به مقدار رنگ و کیفیت مورد نیاز می توان از هر دو استفاده کرد. این روش هزینه ها را به حداقل می رساند البته هد های جوهر افشان هم گران هستند. بعلاوه، با به کارگیری هر دو روش می توان با جبران محدودیت های یک فناوری و مزایای فناوری دیگر، کیفیت بهتری در دکوراسیون بدست آورد. به طور خاص، جوهر افشان می تواند در نزدیکی لبه ها و سطوح با ساختار سنگین چاپ بزند ولی غلطک ها با مشکل روبرو می شوند. از طرف دیگر جوهر افشان نمی تواند مقدار زیادی رنگ را منتقل کند در حالی که غلطک می تواند. این سیستم همچنین می تواند برای توسعه تحقیقات گرافیکی با روتوپلاتر تعامل کند. این نرم افزار به این منظور اختصاص داده شده است که می تواند رنگ بدن و رنگدانه های موجود را لحاظ کند و می تواند گرافیکی معادل Rotodigit را برای تن رنگ و ارائه رنگ چاپ کند. با استفاده از این ارزیابی می توان قبل از آزمایشات صنعتی تنظیماتی را انجام داد.

 

کرالاب با Officine SMAC

KeraLab یک سرویس آزمایشگاهی است که به مدیریت رنگ برای چاپ دیجیتال اختصاص دارد. همانطور که گفته شد، مشکل تولید مثل دقیق و قابل تکرار رنگ روی کاشی های تزئین شده برای افرادی که هم در داخل کارخانه ها کار می کنند و هم در خدمات پشتیبانی یک چالش ثابت است. سیستم KeraLab پیش نمایش ویدئو یا چاپی از یک تصویر پیشنهادی را ارائه می دهد که می توان روی آن اندازه گیری های عددی انجام داد تا احتمال تطابق تولید با تصویر اصلی ارزیابی شود و می توان تصمیم گرفت که آیا با دستگاه چاپ جوهر افشان باز تولید در کارخانه ادامه می یابد یا نه. بنابراین این فرآیند با در دسترس بودن مواد آغاز می شود و با پرونده های الکترونیکی تفکیک رنگ برای بازتولید تصویر روی چاپگر مورد نظر به پایان می رسد. این فرآیند درک بهتر محصول را فراهم می کند و کاربران دارای داده های مختلف عینی و نشانه های عددی در مورد کیفیت نتایج قابل دستیابی و همچنین اقدامات اصلاحی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.